Gimeņu un bērnu atbalsta centrs “Brīnumiņš” atklāj mūzikas kabinetu
Sagaidot jauno mācību sezonu, būtiski jaunumi ir arī Talsu ģimeņu un bērnu attīstības centrā “Brīnumiņš” – ar Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalstu, ir iekārtots Talsu novadā vienīgais mūzikas kabinets, kurā tiks pielietotas mūzikas terapijas metodes gan bērniņiem ar īpašajam vajadzībām, gan veselajiem bērniem (foto skatīt šeit).
“Brīnumiņa” vadītāja Agnese Kviese teic, ka jau šobrīd uz nodarbībām ir pieteikušies 13 bērniņi ar īpašām vajadzībām, taču vēl ir brīvas vietas individuālajām nodarbībam, tai skaitā veselajiem bērniem, kuriem vienkārši ir sirdij tuva muzicēšana. Lai uzzinātu par iespējām apmeklēt mūzikas kabinetu, vecāki aicināti sazināties ar “Brīnumiņa” darbiniekiem (www.brinumins.lv).
UZZIŅAI
Mūzikas kabineta iekārtojumā izmantoti profesionāli mūzikas instrumenti, kas piemēroti tieši mūzikas terapijām un ir gatavoti no dabīgiem materiāliem.
Mūzikas terapijas nodarbības palīdz bērniem un pieaugušajiem, kuriem ir cerebrāli traucējumi vai citas neiroloģiskas saslimšanas, tai skaitā traucēta valodas, motorikas vai kognitīvā attīstība. Speciālas brīvās improvizācijas metodes palīdz paplašināt viņu kustību koordināciju (kāju, roku, un mutes motoriskās spējas) un loģisko domāšanu. Individuālās mūzikas nodarbības palīdz bērniem un pieaugušajiem, kuriem ir cerebrāli traucējumi vai citas neiroloģiskas saslimšanas. Vadīta instrumentālā spēle ar sinhronu dziedāšanu attīstīta lielāku dzirdes uzmanību, konkrētākas kustības un valodas attīstības spējas. Vājdzirdīgajiem bērniem palīdz uztvert atšķirības starp dažādām skaņām, lai viņiem būtu labāki priekšnosacījumi valodas attīstībai. Pielietojot mūzikas terapijas metodes var mazināt bailes, trauksmi maziem bērniem, kuriem ir ilgstoša ķīmijas terapijas pielietošana. Arī pie neiroloģiskām blakus parādībām īpašas mūzikas terapijas metodes var atjaunot pazaudētās motoriskās spējas. Bērniem ar autismu un Dauna sindromu šī terapija var būt galvenā metode, kā uzlabot un attīstīt viņu spējas. Mūzikas nodarbības ilgst no 40 min. līdz pat vienai stundai. Nodarbībās tiks ņemtas vērā katra bērna vēlmes, tās prasmīgi novirzot pedagogam vēlamajā virzienā, lai veicinātu bērna attīstību un iespēju robežās problēmu novēršanu.